Urkiola

Gure lurraren iparraldeko muturrean Urkiolako parke naturala dago, Bizkaia eta Arabaren arteko muga naturala. Ia mila hektareak osatzen dute Aramaioko bailara, edertasun eta aberastasun natural handikoa urteko edozein sasoitan.

Urtarrilean ekingo diogu ibilbideari eta hamabi hilabete beharko ditugu amaitzeko. Gure lehenengo geldialdia hemen izango da, neguaz gozatzeko, bere distira gorenean. Ez da zaila izango paisaia zuria aurkitzea, baina beste edozein unetan itzul gaitezke Urkiolara.

GJH 15.1: Ekosistemen kontserbazioa eta erabilera jasangarria

Ingurumen-helburuetako bat da lehorreko ekosistemak kontserbatzea, berrezartzea eta modu jasangarrian erabiltzea – basoak, hezeguneak, mendiak eta eremu idorrak –, erabilera horri denboran eutsi ahal izateko, baliabideak agortu gabe eta ingurumena larri kaltetu gabe.

Nazio Batuen arabera, giza jarduerak lurrazalaren ia % 75 aldatu du, eta hori mehatxu handia da, naturak oxigenoa ekoiztea, sistema meteorologikoen oreka, gure laboreen polinizazioa eta gure elikagaien ekoizpena ahalbidetzen baitu. Beraz, gizakiaren biziraupenerako, gure ingurune naturala zaindu behar dugu, haren mendekoak baikara.