Entzia mendilerroa

Hamabi hilabete igaro dira gure bigarren eraztunak ezkutatzen duena ezagutzeko bidaiari ekin genionetik. 365 egun hauetan, txoko harrigarriez gozatu dugu, flora eta fauna oso aberatsez, eta gure lurraldeko ingurumen-aniztasunak duen garrantzia baloratzeko aukera izan dugu.

Ezagutzen dugun leku honetan agurtuko dugu elkar. Martxoan bisitatu genuen, negua azken hatsa ematen ari zenean. Neguan iritsiko gara honaino, baina Entzia bisita harrigarria da orain ere.

Gurekin ibili direnek bidaia interesgarria egin izana espero dugu. Arabak ezkutatzen duenaren hainbat zertzelada aurkeztu nahi izan ditugu. Eskerrik asko bidaide aukeratu gaituzuelako.

2024 zoriontsua opa dizuegu!

GJH 15.c: Isileko ehizaren aurkako borroka

Ezagutzen diren animalia-espezieen % 22 – hau da, ia lautik bat – desagertzeko arriskuan dago, bai espezie inbaditzaileen mehatxuagatik, bai gizakiaren esku-hartzeagatik. Horregatik, NBEk isileko ehizaren eta espezie babestuen trafikoaren aurkako helburua ezarri ditu bere helburu jasangarrietan. Tokiko komunitateen ahalmena handitzea eskatu du Erakundeak, bizirauteko aukera jasangarriak sustatzeko.

Gainera, borroka horrek espezie horiek babesteaz gain, pandemia berriak ere saihestuko lituzke: kalkuluen arabera, gaixotasun ezagunen % 60 – eta gaixotasun infekzioso berrien % 75 – zoonotikoak dira, hau da, animalietatik pertsonetara igarotzen dira. Beraz, trafiko mota horren aurka borrokatzea gure osasuna maila globalean babesteko oinarrizko neurria ere bada. Legedian ahultasunak jorratzeak eta herrialdeen artean bateratzeak krimen horiek murrizten lagunduko luke, NBEren iritziz.

Arabak ehizarako debekualdiei buruzko foru-agindua du, gai hori modu espezifikoan arautzeko, eta, horren bidez, hainbat ehiza-metodo selektibo debekatzen dira, hala nola loturak eta zepoak. Halaber, orkatzen eta basurdeen isileko ehiztarien aurkako neurriak ere hartu ditu, aipatutako araudia bete ezean.