Ur-igel arrunta

Pelophylax perezi

Ur-igel arrunta 110 mm izatera hel daitekeen urlehortar espezie bat da, eta edozein ur azaleratan aurki dezakegu. Azal iragazkorra, luzera handiko atzeko hanka bikainak eta orban beltzeko kolorazio berde aldakorra ditu ezaugarri. Ibaietan eta erreketan bizi ohi da, baita ubideetan eta ureztatze-urasketan ere. Hainbat lekutan aurki dezakegu, hala nola Arabako lurraldearen mendebaldea iparraldetik hegoaldera zeharkatzen duen Baia ibaian.

GJH 15.8: Espezie inbaditzaileen prebentzioa

Espezie inbaditzaile deitzen diogu bere habitat naturaletik kanpo garatzen den eta, gainera, ingurune berriko ekosistema, ekonomia edo giza osasuna aldatzen edo kaltetzen duen landare, animalia edo organismo orori. Adituek ohartarazi dutenez, biosfera globalak gaur egun duen mehatxurik handienetakoa da.

Beraz, beharrezkoa da gure ingurumena babestea eta inbaditzaile populazioak eta hedapen-eremuak murrizten joatea. Horrela, adibidez, bisoi europarraren edo apoarmatu korrontezalearen biziraupena bermatuko litzateke, espezie inbaditzaile horien ondorioz – beste faktore batzuen artean – gaur egun desagertzeko arriskuan baitaude.

Araban ere badira espezie inbaditzaileak. Faunari dagokionez, ezagunenak zebra muskuilua, Floridako dortoka edo karramarro amerikarra dira. Florari erreparatzen badiogu, panpa-lezka ikusiko dugu, urteetan zehar abiadura handian hedatu dena gure lurraldeko hezeguneetan, eta bertako landaredia haztea eragozten duena.